Το θέμα

Στη χώρα μας με την τόσο μεγάλη ιστορία και την πλούσια ναυτική παράδοση και κληρονομιά, τα τελευταία χρόνια κύλησαν σκληρά επάνω της διαλύοντας τον παραγωγικό ιστό της και αφήνοντας την στον μαραθώνιο της ανάπτυξης και της εξέλιξης της τεχνολογίας να υπολείπεται εκατοντάδες χιλιόμετρα από τους υπόλοιπους δρομείς του παγκόσμιου αυτού αγώνα.

Σε συνδυασμό με την απόφαση για καταστροφή των παλαιών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών, η χώρα αυτή με την τεράστια πολιτιστική και ναυτική κληρονομιά κινδυνεύει αφενός να χάσει τη γνώση των παλαιοτέρων αλλά και να δημιουργήσει ένα τεράστιο κενό ιστορίας και προόδου καθώς όλο και περισσότεροι αποφασίζουν να σταματήσουν την ενασχόληση τους με τη ναυπήγηση αλλά και γενικότερα με τα ναυτικά επαγγέλματα.

Στο σταυροδρόμι αυτό που πλέον βρισκόμαστε, καλούμαστε να αποφασίσουμε την επανασύνδεση των νέων γενιών με το στοιχείο που κυριάρχησε εκατοντάδες χρόνια τώρα στη ζωή αυτού του τόπου, αλλά και να «δημιουργήσουμε», αφυπνίζοντας μέσα από ένα εύρος επιδεξιοτήτων και συγκεκριμένων διαδικασιών, τους νέους εκείνους που θα αποφασίσουν να αφιερώσουν τη ζωή τους στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, στη γέννεση νέων επιχειρηματιών άρα και νέων επιχειρήσεων που θα έχουν σχέση με τη Ναυπήγηση και τη Ναυτιλία και ακόμη νέους επιστήμονες με μεράκι να δημιουργήσουν καινοτόμα προϊόντα που θα βοηθήσουν στην γιγάντωση και στην αναγέννηση του Ναυπηγικού και κατασκευαστικού τομέα στη χώρα μας.

Η πρόταση

Αναλύοντας τα δεδομένα, σιγουρευτήκαμε πως η συνολική λύση βρισκόταν στο να σπείρουμε το ευγενές «ζιζάνιο» της γνώσης στις νέες γενιές, οι οποίες μεγαλώνοντας θα έβρισκαν πλέον τον τρόπο και τον δρόμο να ακολουθήσουν τα επαγγέλματα που θα τους κινούσαν το ενδιαφέρον. 

Έτσι το "Πάμε Λιμάνι" συνδυάζει την αγάπη για  το περιβάλλον, μέσω της ανάγκης για τεχνολογία και τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες ώστε να δώσει το έναυσμα στις μικρές ηλικίες να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες τεχνολογικά επιχειρήσεις στα νησιά τους ή να αποφασίσουν να ακολουθήσουν επαγγέλματα σχετικά με τον ναυπηγικό, τον επισκευαστικό και τον γενικότερο τομέα των επαγγελμάτων της θάλασσας.

Αυτό ίσως να είναι το έναυσμα ώστε οι μαθητές να αποτελέσουν το νέο επιστημονικό κι εργατικό δυναμικό που θα υπερτερεί σε γνώσεις, με αποτέλεσμα να αποκτούν σταδιακά και προσωπικό πλεονέκτημα αλλά και να παράγουν προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις στις οποίες θα απασχοληθούν.